Dual–mono — Małgorzata Karp-Soja, Agnieszka Mitura — wystawa

Data
Godzina
Miejsce
02/08
14:00 wernisaż
GALERIA MIT
03/08
11:00-18:00
GALERIA MIT
04/08
11:00-18:00
GALERIA MIT
05/08
11:00-18:00
GALERIA MIT
06/08
11:00-18:00
GALERIA MIT
07/08
11:00-18:00
GALERIA MIT
08/08
11:00-18:00
GALERIA MIT
09/08
11:00-18:00
GALERIA MIT


OPIS

„Konstrukcja DUAL-MONO to taka konstrukcja wzmacniacza, w której niemal całkowicie, zwłaszcza w obrębie zasilania, odizolowano układy obydwu kanałów, stąd urządzenie zaczyna przypominać dwa oddzielne wzmacniacze monofoniczne, tylko ‚zapakowane’ do jednej obudowy.”*

Czyli w praktyce mamy do czynienia z sytuacją, w której dwa niezależne wzmacniacze monofoniczne wspólnie, równolegle, niejako ramię w ramię, tworzą wspólnie spójny, stereofoniczny obraz muzyki.

Autorki wystawy – Małgorzata Karp-Soja i Agnieszka Mitura – postanowiły skorzystać z tej techniki i wspólnie stworzyć wspólny, spójny i barwny obraz, na który składają się piękne i romantyczne pejzaże Agnieszki oraz bajkowe i teatralno-filmowe postacie Małgorzaty. Dwa światy, odrębne, odizolowane, różne pod względem formy i podejmowanych tematów „zapakowane” do jednej galerii, na jedną wystawę, dopełniają się i wzajemnie wzmacniają tworząc niezwykły, malarski spektakl.

*audio.com.pl

Projekt jest wydarzeniem towarzyszącym Festiwalowi Dwa Brzegi. Za jego organizację i bezpieczeństwo, w tym dotyczące przestrzegania procedur związanych z epidemią COVID-19, odpowiada bezpośrednio organizator projektu.

WERNISAŻ | 2 sierpnia, 14:00
WYSTAWA CZYNNA | 2-20 sierpnia, 11:00-18:00
MIEJSCE | Galeria Mit, ul. Lubelska 10, Kazimierz Dolny
WSTĘP WOLNY


AUTOR
MAŁGORZATA KARP-SOJA – Absolwentka Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Malarstwo studiowała w pracowni profesora Stanisława Wiśniewskiego, a rysunek w pracowni profesora Allana Rzepki. Trzykrotnie przebywała na stypendiach we Włoszech. Uprawia głównie malarstwo sztalugowe. Jej prace często tworzą złożone przestrzenne kompozycje (poliptyki), w tym w formie charakterystycznych dla niej Portali. Jej malarstwo niejednokrotnie przypomina kadry z planu filmowego, a w niektórych pracach pojawiają się zauważalne echa fascynacji twórczością Federico Felliniego (jak mówią Włosi – są „molto Felliniano”). Stworzyła też szereg prac przywodzących na myśl odbitki stykowe wraz obramowaniem taśmy filmowej lub fotograficznej. Ma również na koncie przygodę z planem filmowym – pracowała jako asystentka reżysera do spraw scenografii przy produkcji filmu „Szwejk” w reżyserii Włodzimierza Gawrońskiego. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków. Prezentowała swoje prace na około 150 wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Jej prace można znaleźć w kolekcjach prywatnych i muzealnych m.in. w Polsce, Austrii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji USA i Chinach. Wśród nagród i wyróżnień należy wymienić „President Award” na VII Międzynarodowym Biennale Sztuki Współczesnej we Florencji, Medal Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z okazji 100-lecia ZPAP czy wyróżnienie na V Międzynarodowym Biennale Sztuki Współczesnej w Pekinie Future and Reality. W ostatnim roku brała udział m.in. w Berlin Art Week czy 3rd Qianjiang International Art Exhibition w Hangzhou, Chiny.

AGNIESZKA MITURA – Urodzona w 1970 roku w Lublinie. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. C. K Norwida w Lublinie, następnie podjęła studia w Instytucie Wychowania Artystycznego UMCS. W 1997 roku obroniła dyplom z malarstwa. Od 2001 roku członek Związku Polskich Artystów Plastyków i Kazimierskiej Konfraterni Sztuki. Od 2005 roku prowadzi otwartą pracownie – galerię w Kazimierzu Dolnym. Jej prace znajdują się w licznych, cenionych kolekcjach prywatnych i muzealnych. W swojej twórczości od wielu lat skupia się na pejzażu. Pracuje głównie w technice olejnej. Panta rhei – wszystko płynie, nie ma rzeczy o stałych właściwościach, nie ma bytu, jest tylko stawanie się. Obrazy Mitury przy dużej oszczędności, wręcz minimalizmie środków pokazują piękno przyrody, jej bezgraniczną moc oraz dostojność przemijania.

© Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny Janowiec nad Wisłą
REDAKCJA I PROJEKT: ALICJA SAWICKA | REALIZACJA: TOMASZ ŻEWŁAKOW